Teatre a l’escola
Objectius
d’aprenentatge:
·
Analitzar diferents punts de vista de la gestió
dels boscos
·
Involucrar l’alumnat en una visió global del
bosc
Material:
·
Paper d’envelar
·
Cartolina
·
Llapis de colors
·
Tisores
·
...
Espai:
Aula ordinària
Activitat:
Dividirem la classe en 5 grups (entre 4 i 5 alumnes
per grup). A continuació, distribuirem diferents rols (agents que tenen una
intervenció directe amb els boscos: pagesos, excursionistes/famílies,
constructors/promotors, motoristes, sector industrial (empresari del sector de
la fusta, suro, ...)) i, els alumnes hauran de buscar informació de com viuen i
veuen el bosc els diferents agents (cada grup el rol assignat) mitjançant la
realització d’enquestes, buscant informació a la xarxa, ... Amb la informació
cercada i entesa, cada grup realitzarà una dramatització per tal d’exposar a la
resta de la classe la visió que, aquests agents, tenen del bosc: Quina opinió
en tenen, què millorarien, per què necessiten el bosc, què prohibirien, quins
beneficis n’obtenen, ...
Finalment, farem una reflexió final sobre la gestió
dels boscos i les contradiccions que es poden trobar entre els diferents
col·lectius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada